Šta možete raditi kao asistent u školi muzike u Americi? Posle 6 godina iskustva rada u dve škole (i druženja sa raznim asistentima na drugim odsecima) ovde sam sažela opcije za asistentstva u oblasti muzike!
Postoje tri termina koje treba znati:
• graduate assistant (slobodno prevedeno samo kao asistent, i termin je koji ne objašnjava pobliže tačno čime se bavite)
• teaching assistant (asistent u nastavi)
• research assistant (asistent pri istraživanju, koje nisam susretala u oblasti muzike, i zato ovde neću govoriti o tome)
Asistenti u školama muzike su uvek studenti postdiplomskih studija (master, doktorat, artist diploma, performance certificate, itd.).
Puna asistentstva za studente u Americi se, na našu sreću, poklapaju sa viznim uslovima za inostrane studente: oba su fokusirana na najviše 20 sati rada nedeljno. Negde možete dobiti i pola asistentstva (10 sati radnog vremena), ili imati nekoliko manjih, kombinovanih obaveza pri raznim odsecima i školsko-administrativnim ustanovama i tako imati podeljene sate rada koji u zbiru iznose 20.
Lično iskustvo: Tokom master studija na Illinois State University-u, imala sam 10 sati rada nedeljno dodeljeno asistiranju na Odseku za udaraljke i 10 sati rada nedeljno dodeljno radu u Kancelariji za primanje novih studenata (Admissions Office). Tokom doktorskih i postdoktorskih studija u Frost School of Music imala sam 12 sati rada nedeljno dodeljeno asistiranju svom mentoru na Odseku za udaraljke i 8 sati rada nedeljno dodeljno sviranju u orkestru zvanom Henry Mancini Institute, koji je sazdan od "studentske elite" - izvođača postdiplomaca koji su na punoj stipendiji u školi.
ASISTENTSTVO PRI NASTAVI
Kao izvođač, najverovatnije ćete predavati individualnu nastavu i/ili grupnu nastavu za studente kojima je potrebno poznavanje osnova Vašeg instrumenta.
Individualna nastava: Ovo znači da ćete držati časove klarineta ljudima kojima je muzika sekundarni fokus studija, t.j. minor ili onima kojima Vaš instrument nije glavni fokus, već npr. muzikoterapija. U zavisnosti od očekivanja Vašeg nadređenog, imaćete određene parametre koje morate ispuniti. Biraćete studentima svirački program, pisati silabus, preporučivati knjige i druge potrepšine za časove, definisati i ostvarivati dostižne i relevantne ciljeve u vezi sa školskim propozicijama i njihovim ambicijama bavljenja instrumentom, i ocenjivati ih.
Grupna nastava: Možda ćete biti asistent koji će biti pored glavnog profesora na svakom času i pomagati oko upisivanja studenata, davanja testova, ispitivanja, ocenjivanja domaćih zadataka, itd. Drugi scenario je da sami budete glavni instruktor grupne nastave i da time osmislite silabus i vodite sve elemente nastave tokom semestra bez svakodnevnog nadzora. Ukoliko ste klavirista, moći ćete da radite i kao korepetitor. (Prema mom iskustvu, posle ispunjene određene kvote koju Vam zahteva obaveza prema školi, možete da naplaćujete svoje usluge studentima, iako ste i sami student.)
Lično iskustvo: Već šest godina predajem udaraljke i glavni sam instruktor studentima koji studiraju muzičko inženjerstvo, biznis, muzikoterapiju, edukaciju, a čiji su perkusije glavni instrument. (Da pojasnim - iako neko studira muzički biznis, mora deklarisati svoj glavni instrument i onda imati časove iz te oblasti tokom studija.) Takođe, predajem Percussion Methods ili Percussion Techniques, grupnu nastavu namenjenu studentima koji se ne fokusiraju na izvođaštvo, već na to da postanu edukatori ili muzikoterapeuti. U tom slučaju, oni moraju znati kako perkusije funkcionišu, osnovne tehnike sviranja, kako da tretiraju/kupuju/održavaju instrumente, i koriste ih u sopstvenim kontekstima. Osim toga, menjam svog profesora po potrebi i tada držim časove drugim izvođačima.
Ukoliko ste dirigent, najverovatnije ćete raditi kao asistent svom profesoru pri simfonijskom orkestru, duvačkom orkestru ili horu. To će značiti da će Vaše asistentstvo da se sastoji od:
• naručivanja, proveravanja i distribuiranja deonica orkestru/horu
• komuniciranja sa članovima orkestra/hora o rasporedu proba
• redovnog nameštanja i razmeštanja prostora za probe
• pomoći pri organizovanju orkestarskih/horskih putovanja i turneja • prisustvovanju i snimanju svake probe
• dirigovanju ansamblima (u skoro svakom koncertnom ciklusu ćete imati jedno delo makar da pripremite i dirigujete).
Ono što nalazim da je odlično za dirigente ovde je da imate isto vremena da pripremite ansambl kao i bilo ko drugi: glavni profesor, gostujući dirigent. Niste tretirani kao sekundarna radna snaga koja dobije samo par proba, već, ukoliko dirigujete veoma teško delo, šanse su da ćete imati najveći komad proba za sebe. Nekoliko puta sam videla i da student diriguje ceo koncertni program: uvertiru, koncert sa gostujućim solistom i novo delo, na primer. Mislim da je ovo sjajna prilika za mlade dirigente da uče o mnogim delovima posla - planiranju svih proba tokom koncertnog ciklusa, gostoprimstvu prema gostujućem solisti, komuniciranjem sa kompozitorom, itd.
Ukoliko ste muzikolog, velike su šanse da ćete biti asistent na nekoliko kurseva tokom semestra. Obavezaćete se na to da, osim što idete na svoje časove, sedite na svim kursevima na kojima ste asistent (kojih može biti 3 ili 4, i da se sastaju 2 do 3 puta nedeljno). Možete očekivati velike brojeve studenata - često ćete pomagati profesorima koji predaju popularne kurseve muzike preporučene studentima pri ostatku univerziteta, na kojima možete imati oko 100 ili više studenata po semestru - na primer Istoriju roka ili Muzika i konflikt. To znači da ćete imati mnogo domaćih zadataka i testova da pregledate. Ponekad ćete morati da uskočite i predajete neku lekciju.
Ukoliko ste kompozitor, predavaćete početne kurseve solfeđa, teorije, i slušanja muzike (music appreciation). Solfeđo se punom parom kreće prema modernijim pristupima. Osim rada na čitanju sa lista, diktatima, identifikaciji intervala, radićete na movable do konceptu, transkribovanju, razlučivanju četvrttonskih intervala, itd.
ASISTENTSTVO U ADMINISTRACIJI
Imala sam dva posla pri administraciji: jedan je da sam radila pri Kancelariji za primanje novih studenata, a drugi je da sam bila administrativni asistent svom profesoru. (Oba posla su bila sjajna i mnogo sam naučila o svemu što se događa "iza kulisa" u obrazovnoj ustanovi!) Kao asistentkinja svom profesoru, bila sam mu zamena u nastavi kada je odsutan, pravila njegov nedeljni raspored, zatim funkcionisala kao medijator komunikacije između njega i ostatka klase. Ukoliko bismo imali gostujućeg izvođača ili predavača, bila bih prvi kontakt - osoba koja se o njima brinula, sa njima družila u pauzama za ručak i bila "domaćin" u gradu i na univerzitetu. To mi je pomoglo da ostvarim nove veze i poznanstva. Osim toga, pomagala sam profesoru pri njegovim projektima i time učila - bila sam na celodnevnim snimanjima (i tada upoznala producenta Kristine Agilere i Bijonse, na primer), pomagala u osmišljavanju turneja, kupovini instrumenata, slušala audicije i imala pravo glasanja pri audicijama dolazećih studenata, itd.
Veoma sam zahvalna mogućnosti da radim za Kancelariju za primanje novih studenata na Illinois State University-u. Moj posao se menjao kako bi školska godina proticala. Od avgusta do decembra bih se bavila komunikacijom sa aplikantima, kategorizacijom njihovih prijava i osiguravanjem da su im datumi prijemnih ispita ispravni. Kada bi se dani audicije približili (bilo bi ih nekoliko između decembra i marta), bila sam odgovorna za sve - nameštanje prostorija u kojima bi bile audicije, dočekivanjem aplikanata i njihovih porodica (bilo bi oko 100-150 ljudi tokom jednog dana za audiciju), organizovanjem doručka i ručka za nastavni kadar i aplikante, sprovođenjem grupa do lokacija gde bi radili testove istorije/teorije/zagrevanje pred prijemni/prijemni ispit, itd.
Ovo iskustvo me je naučilo mnogočemu. Naučilo me je profesionalizmu, primerenom ponašanju kada ste postavljeni da budete "lice škole" i nečiji prvi utisak, strategijama regrutovanja studenata i naporima koje škole ulažu da bi dobile najbolje moguće studente, komuniciranju sa ljudima i organizovanju velikih (za aplikante i njihove porodice - veoma stresnih) događaja, kao i osiguravanju da sve teče bez problema.
Da li se od asistentstva može živeti?
Odgovor je - zavisi od toga šta smatrate životom. :) Šalu na stranu - plate se razlikuju od univerziteta do univerziteta (ovde možete pročitati o tome šta je prosek), kao i od fakulteta do fakulteta (poznato je da su sportisti i studenti prirodnih nauka mnogo bolje plaćeni nego umetnici, na primer). U načelu, univerziteti se trude da platu načine relevantnom za područje u kome se nalazite. Tako, plata na univerzitetu u ruralnoj, centralnog Americi će biti manja nego u metropolama. Isto tako će troškovi života biti znatno manji. (Na primer, cena iznajmljivanja celog dvosobnog stana u Arkanzasu je manja od cene sobe u Majamiju.)
Kao umetnik, ne možete očekivati da ćete živeti na visokoj nozi - uz malo kreativnosti, možete imati pokriven pristojan smeštaj (najčešće sa cimerima), hranu, školske potrepštine i dodatne sitnije troškove. Da biste imali komotniji život, toplo preporučujem da se bacite na dobijanje dodatnih stipendija koje Vam mogu udvostručiti i utrostručiti godišnji priliv novca (o mojim preporukama i iskustvima pročitajte ovde). Uz to, sa vremena na vreme, dostići ćete razne vrste "besplatnog prestiža" - upoznaćete velika imena iz sveta muzike, imati na raspolaganju da koristite najnovije tehnologije koje koštaju desetine hiljada dolara, putovati uz svoju muziku o trošku onoga koji Vas zove u goste, itd. Ipak, najverovatnije ne možete očekivati da otplaćujete kola iz 2018. godine ili da idete na ekstravagantno putovanje od istog novca. (A ako radite negde gde je to moguće, recite mi gde ste da i ja dođem!)
Comentários